Bezoekers weten ons park weer goed te vinden, en dat is geweldig om te zien! We werken hard aan onze vindbaarheid om zo veel mogelijk mensen een dagje uit te laten beleven in onze belevingswereld, maar hoe zit dat precies met de corona-maatregelen en beperking in bezoekersaantallen? In deze blog geven we je een inkijkje in onze werkwijze en onze ‘crowdcontrol’!

Hanteren jullie een beperking in bezoekersaantallen?

Ja! Vanwege de corona-maatregelen en de afstand die gehouden dient te worden, hanteren wij een beperking in onze bezoekersaantallen. Er wordt daarbij gekeken naar het totaaloppervlak van ons park. Zélf vonden we dat geen realistische berekening. Er zijn namelijk ook grote oppervlakten waar helemaal geen gasten mogen komen, zoals dierenweides, plantsoenen en de grote vijver. We hebben dit oppervlak daarom op eigen initiatief teruggebracht naar de ‘loop- en speelbare ruimtes’. Onze uiteindelijke capaciteit ligt dus een stuk lager dan de daadwerkelijk toegestane capaciteit, voor jouw veiligheid!

Waarom voelt het dan soms toch druk in het park?

We merken dat gasten heel gespreid binnenkomen gedurende de dag en daarmee wordt rijvorming bij de entree voorkomen. Ook de eerste kop koffie en een ronde door de dierentuin kan daardoor in alle rust plaatsvinden. Rond 12:30 uur schieten we – en dat is natuurlijk typisch Nederlands – in de ‘lunch-stand’ en willen álle bezoekers tegelijkertijd genieten van een broodje gezond, uitsmijter, frietje of een salade. We schakelen op, openen een tweede bar, stellen álle zitplekken beschikbaar en tóch merken we dagelijks een piek tussen 12:30 en 13:30 uur. In vergelijking met de rust in het park ervaren gasten deze momenten als ‘druk’.

Ook als het slecht weer wordt of begint te regenen zien we drukte ontstaan. Onze gasten willen snel de droogte opzoeken, zijn bang dat er geen plek meer is en vergeten de basisregels. Weet dat we voldoende zitplekken hebben op de juiste afstand. Loop rustig naar binnen, houd afstand, denk aan anderen en zoek een plek in ons restaurant, onder onze overkapping of in ons restaurant op de verdieping!

Belangrijk om te vermelden is dat we altijd:
  • 1,5 meter afstand tussen onze tafels hanteren. Sommige tafels zijn daarom niet in gebruik en dat staat aangegeven met een bordje.
  • Gasten aanspreken op het hanteren van 1,5 meter afstand in de selfservicelijn én op overige plekken in het park. Uiteraard vragen we ook van bezoekers om daarin eigen verantwoordelijkheid te nemen.
  • De tafels na vertrek van gasten direct desinfecteren en reinigen. (Neem je onverhoopt toch plaats aan een tafel die nét is vrijgekomen, meld het bij onze medewerkers en wij reinigen deze direct!)
  • Ons klimaatsysteem in het parkrestaurant op maximale circulatie instellen. Zo wordt ‘oude lucht’ constant afgezogen en verse lucht ingeblazen.
  • Een gemiddelde lunch-bereidingstijd behalen van 15 minuten om een snelle roulatie te realiseren zodat iedereen kan genieten van een vers bereide lunch. (Zit je onverhoopt toch langer te wachten, weet dan dat we hard werken om jouw lunch met verse ingrediënten op hygiënische wijze zo snel mogelijk proberen te bereiden).

Merk je onverhoopt toch dat één van bovenstaande maatregelen niet wordt nageleefd, meld het ons! We doen ons best om alles te signaleren, maar waarderen feedback en ondersteuning.

Kan ik de mogelijke drukte ontlopen?

Dat kan in zekere zin zeker! We kunnen je de volgende tips geven om alles uit je bezoek te halen:

  • Kom op tijd: zo voorkom je wachttijd bij de entree en kun je in alle rust ons park ontdekken. De meeste bezoekers komen namelijk pas tussen 11:00 en 12:00 uur binnen!
  • Breng eerst een bezoek aan de dierentuin: daar is het ’s ochtends lekker rustig!
  • Lunch vóór 12:30 uur of ná 13:30 uur: je kunt dan lekker genieten van jouw vers bereide lunch, zonder lang te hoeven wachten. Om de ergste trek te stillen heb je tenslotte ’s ochtends een gebakje of een muffin gegeten, toch?

Boek je tickets vooraf online om zéker te zijn van toegang!

Ondanks onze prettige bezoekersspreiding kan het voorkomen dat onze maximale capaciteit bereikt wordt. Vanaf dat moment kunnen uitsluitend bezoekers met een vooraf gekocht ticket nog toegang tot het park krijgen. Wil jij zeker zijn van jouw bezoek aan Hof van Eckberge? Boek dan vooraf je tickets in onze ticketwebshop!

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen omtrent onze vernieuwingen? Meld je dan hieronder aan voor onze nieuwsbrief!